Brojevi ili razigrana ozbiljnost slike

Povodom izložbe “Brojevi” u galeriji Juraj Klović, Rijeka, lipanj 2011.

Struka je prepoznala njen sustavan i nesputan stvaralački rad te ozbiljnost njenih napora. Na skupnim likovnim susretima dobila je četrdesetak nagrada i priznanja. Posebno ohrabruje njena recentna cjelina pod nazivom Brojevi nastala tijekom 2010. i 2011. kojom pouzdano dokazuje svoju zrelost…

Među mlađim riječkim autorima koji zadnjih desetak godina skreću pozornost na svoju likovnu osobnost, ističe se Mirna Sišul, talentirana slikarica i grafičarka. Tijekom desetgodišnjeg slikarskog i izlagačkog razvitka (od 2001. do danas) ostvarila je jedanaest samostalnih izložaba i mnogo više skupnih. Struka je prepoznala njen sustavan i nesputan stvaralački rad te ozbiljnost njenih napora. Na skupnim likovnim susretima dobila je četrdesetak nagrada i priznanja. Posebno ohrabruje njena recentna cjelina pod nazivom Brojevi nastala tijekom 2010. i 2011. kojom pouzdano dokazuje svoju zrelost.

Slike jednakih kvadratnih dimenzija (100 x 100 ili 120 x 120 cm) u kombiniranoj tehnici akrila na platnu i različitih aplikacija, mogu se gledati kao zasebni kadrovi, ali i slagati metodom dodavanja i iščitavati poput stripa. Slikarica je, tražeći vlastitu izražajnost, razvila tehniku sjedinjavanja slike, crteža, zapisa i apliciranih elemenata (izresci iz novina i fotografija) koji već imaju svoj sadržaj, a u novoj ulozi obogaćuju teksturu. Jer, tekstura joj je važnija od sadržaja. Podatke stvarnosti vedrim poigravanjem, bez ironije i bez oštrine komentara, prevodi u slikarski jezik. Plošna površina platna, često nadograđivana kolažiranjem, postaje prostorom njenih zapisa, trenutnih reakcija na svijet. Dok se, primjerice, sluša neka pjesma, bilježe se riječi na platno, dok se utiskuju na platno događaji dana, zapiše se i tekst iz Ježeve kućice. Ispovjedni monolog svakodnevice ispunjen je igrom vizualnih i narativnih elemenata čija asocijativnost priziva neograničene prostore duha. Brojke, izrezane iz konteksta i nalijepljene na površinu platna, pulsiraju, vibriraju u zasićenom prostoru intenzivirajući napetost odnosa i ukazujući na mogućnosti iščitavanja oblika i značenja. Ne zbrajaju se, ne kriju poruke, nisu nikakve šifre ni zagonetke, u rasporedu ne slijede nikakvu logiku, jednostavno popunjuju za njih predviđen prostor kao efektna ritmična pojačanja i čimbenici igre. Ali rukom ispisani nizovi rečenica otvaraju novu dimenziju odnosa na slici, ne samo vizualnih, već i značenjskih. Tu je potez vidljiv, kontroliran, smiren, ujednačenog ritma.

Ako se priđe bliže platnu, počinjemo razumijevati Mirnin grafizam, uočavati prašnjavi trag ugljena, debljinu i suptilnost linija, tragove drvenih bojica, pastelne olovke ili krede u boji. Mnoštvom detalja ne opterećuje sliku, ali uvlači motritelja u iščitavanje zapisa, u odgonetavanje logike slova i brojeva, u prepoznavanje tlocrta i dijelova stvarnosti, u pronalaženje ključa koji sve drži na okupu. Glavnu riječ u tome vodi crtež u koji se povremeno uključi pokoja ploha boje. U kompozicijskom strukturiranju podjednako su joj važne bjeline i crnine, ali se ukazala i potreba za intenzivnijim efektima kromatske izražajnosti. U cjelini Brojevi njezina je boja žuta, otvorena i svježa, boja koja je stvorila drugi prostor, otvorila sliku prema svjetlu i toplini, artikulirala kromatska polja koja naglašavaju kontrastne odnose.

Mirna se u ovoj cjelini bavi brojkama i slovima, znakovima i značenjima, ali njena slika nije ni hermetična ni teška za iščitavanje, ne zahtijeva tumačenje, već doživljavanje na razini percepcije. Negdje se dio slike čini prenapućen, negdje preprazan, ali u krajnjem rezultatu jedno je potpora drugome, jedno dopunjuje drugo ističući energiju slikarske površine kao temeljno izričajno sredstvo.

Branka Arh

Pratite me na Instagramu

Mirnin blog

Novinarska nagrada za najbolji proizvod- Design district 2023.

Tijekom studenog 2023., točnije od 23.-25.11.2023. sudjelovali smo kao izlagači…

+

Poslovni pokloni by Mirna Sišul

Art print u limitiranoj kolekciji Mirne Sišul riječka priča ili…

+

Art & wine event – slikarska radionica, studeni 2022.

Drugi art & wine event u studenom, točnije slikarska radionica…

+

Art & wine event – radionica izrade nakita, studeni 2022.

Art & wine event u studenom započeli smo sa radionicom…

+

Kontaktirajte Mirnu Sišul

Mihanovićeva 16, HR-51000 Rijeka Ponedjeljak - petak od 08:00-16:00. Izvan radnog vremena uz prethodni dogovor telefonom +385 91-76-05-777 [email protected] Poštaljite upit preko weba Pratite Mirnu na njenoj Facebook stranici
Mirna Sišul Online Shop
Mirna Sišul Online Shop

Mirna Sišul Online Shop