Sanjam u bojama

Povodom samostalne izložbe Mirne Sišul  “Sanjam u bojama”

Umjetnost Mirne Sišul donosi vedrinu, unosi u prostor razigranu i tihu svečanost, zadovoljstvo i sreću koju smo svi ponekad doživjeli. Ta neobičnost i razigranost proizlazi iz dragih stvari kojima smo okruženi, iz rečenica i misli u koje je ona utkala svoju senzibilnost i maštanje koje želi podijeliti sa promatračem. Na njezinim slikama sve je spontano i neopterećujuće, puno ritma i zavodljivog plesa oblika. Poetske transformacije u suglasju imaginacije i sanjarenja bliske su nam, a preobražaj vidljivog nastaje u spletu intuicije, osjećaja i kreativnog nagona.

Suptilno stvarajući ona pušta crtež da slobodno teče, boju da se nameće, bez obzira na norme, pravila i kalupe. Stoga i nije čudno da se crtež i forme miješaju i nadopunjuju, da linija prolazi ispod, iznad, uokolo i usred plohe, da boja proviruje i nestaje, a detalji se javljaju iznenada uklopljeni ili sami sebi dostatni. Umjetnicu ne zabrinjava realnost, ni prepoznatljivost predmeta iako figurativno uporište, usprkos pojednostavljivanju i apstrahiranju motiva nikad u potpunosti ne napušta, već ga reinterpretira stvarajući svijet novih zakonitosti i odnosa. Taj blistavi i kreiran prizor građen je od šarenila. Crvene, zelene, žute i narančaste zajedno opisuju motiv i poput nemarnog dječjeg kolorita slažu se i isprepleću nemirne. Taj koloristički metež vješto je  sazdan, pun svjetlosti i pokreta. On se kreće ocrtavajući neobične perspektive nošene čudnim dimenzijama podređenim likovnosti, emotivnom značenju i igri. Lakoća i neposrednost jača iz bjeline podloge, podloge koje je neposredna i bliska. Taj element skice, brzine zapisa i maštanja posjeduje jednostavnost i bliskost, nemarnost koju ćemo podijeliti samo sa prijateljima i obitelji.

U njezinom slikarstvu nema ni traga neozbiljnosti, patvorenosti ili površnosti ono zauzima posebno mjesto unutar suvremenog i recentnog hrvatskog slikarstva. Njezine sretne misli oslikane vrtlogom autentičnog rukopisa uspijevaju stvoriti začudan, zavodljiv i prepoznatljiv stil kroz koji nam ona prenosi iskrenu dozu čistoće i nevinosti. Sagledavajući ga u svoj njegovoj sveukupnosti doživjet ćemo stvarnost na mnogo ljepši i osebujniji način, svijet u kojem je naglašena punoća boja te dobrota i iskrenost od koje smo i sami sazdani.

Jasna Rodin, mr. art.

Jasna Rodin, mr. art.

Pratite me na Instagramu